2020. július 19., vasárnap

lelkem mélyén


lelkem mélyén                                  

lelkem mélyén titkok lapulnak
ott írják életem dalát
ó, jaj, ne bántsatok!

zeng a hangorkán

gonosz? semmirekellő vagyok?
vagy valami más?

ezt játsszák nap, mint nap
a létzongorán
már kotta nélkül megy
oda se figyelek
mégis tudom
melyik hang jön
ki disszonáns és
hol hallgat mélyen
hosszan szüntelen szünet;

és visszajövök
újra meg újra
és szól megint a
réges-régi nóta
mert nem figyelek,
így nem tudom,
nem más mindez,
mint lelkem mélyén
sok-sok nagy titok

hát felnyitom most szemem
és egyenként előveszem mind

megvizsgálom, ránézek
s kiderül:
mindez csupán reszkető
szürke árnyak sora
mi eltűnik, ha
rávetül szívem fénysugara

én vagyok a kotta és
én vagyok ki zenél

kezembe veszem a pálcát,
s kezdek egy új,
egy szebb
szimfóniát

Kalocsa, 2014. 04. 18.

Vesd össze ezzel: lelkünk mélyén


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése